|
برچسبها: بيان شبهه شيعيان، اعتقاد دارند که امام زمان عليه السلام كه بيش از هزار سال است در غيبت به سر ميبرد، حجت خداوند است. اين عقيده مخالف قرآن است؛ زيرا قرآن، پيامبران را آخرين حجت خداوند معرفي کرده است: «رُسُلاً مُبَشِّرينَ وَ مُنْذِرينَ لِئَلاَّ يَكُونَ لِلنَّاسِ عَلَى اللهِ حُجَّةٌ بَعْدَ الرُّسُلِ». (نساء 165) پيامبرانى كه بشارتدهنده و بيمدهنده بودند، تا بعد از اين پيامبران، حجتى براى مردم بر خدا باقى نماند، (و بر همه اتمام حجت شود) و خداوند، توانا و حكيم است. ريشه يابي شبههبا يک جستجوي ساده در مييابيم كه اشکال فوق برگرفته از سخنان ابن تميه است كه آن را در كتاب «منهاج السنة» اين گونه مطرح کرده است: «حجة الله على عباده قامت بالرسل فقط. كما قال تعالى: { لِئَلاَّ يَكُونَ لِلنَّاسِ عَلَى اللَّهِ حُجَّةٌ بَعْدَ الرُّسُلِ } [النساء: 165]. ولم يقل: بعد الرسل والأئمة أو الأوصياء أو غير ذلك». حجت خدا بر بندگانش فقط با فرستادن رسولان تمام شده است؛ چنانچه خداوند فرموده: «تا بعد از رسولان براي بندگان عليه خداوند حجتي نباشد». و نفرموده بعد از رسولان و ائمه و اوصياء و غير آنها. ابن تيميه الحراني الحنبلي، ابو العباس أحمد عبد الحليم (متوفاى 728 هـ)، منهاج السنة النبوية، ج ۵ ص۷۶، تحقيق: د. محمد رشاد سالم، ناشر: مؤسسة قرطبة، الطبعة: الأولى، 1406هـ. طبق سخن فوق، بعد از ارسال رسل، ديگر حجتي به نام ائمه و اوصياء وجود ندارد؛ پس چرا شيعيان امامان خود را حجت، مي دانند؟ ادامه مطلب را بخوانید... . ادامه مطلب برچسبها: وهابی ها شبهه ای ساخته اند مبنی بر اینکه حدیث "فاطمة بضعة منی" در مذمت حضرت علی(ع) از پیامبر صادر نقل شده است! در کتاب "صحیح بخاری" حدیث 3110 آمده است که پیامبر(ص) فرمودند: «فاطمة بضعة منی» یعنی: «فاطمه پاره تن من است». سپس به نقل از «مسور بن مخرمه» حدیثی جعلی نوشته است که: علی(ع) میخواست «جُوِیریه» دختر ابوجهل را خواستگاری کند و به اصطلاع عامیانه بر سر حضرت زهرا(س) هوو بیاورد که پیامبر(ص) این سخن را فرمودهاند و منظورشان این بود که: یا علی اگر بخواهی با دختر ابوجهل ازدواج کنی باید دختر مرا طلاق بدهی!!! اما پاسخ این شبهه: اولاً) طبق شهادت علمای رجال ـ مثل «ابن حجر» در جلد 6 کتاب "العصابة" ، ص 94 ـ «مسور بن مخرمه» در سال دوم هجرت تازه به دنیا آمده بود. بنابراین ـ همانگونه که «ابوعلم» از علمای بزرگ دانشگاه الازهر نیز در ص 170 کتاب "فاطمة الزهراء" نوشته است ـ روایت جعلی خواستگاری علی(ع) از جویریه در سال دوم هجرت بوده است. پس در آن زمان یا «مسور» متولد نشده بود یا در قنداق بوده است! ...ادامه مطلب را نیز بخوانید... ادامه مطلب برچسبها: در ابتدا بايد عرض نمود که هيچ عالم شيعه اي در طول تاريخ فتوا نداده است که شخص در زيارت قبر امام حسين عليه السلام يا سائر ائمه در هنگام نماز طوري بايستد که رو به قبله نباشد ؛ بلکه همگي مي گويند طوري بايست که قبر امام بين تو و قبله باشد . يعني در سمت پشت سر يا کمر حضرت قرار گرفته رو به قبر نماز بخوان تا امام بين تو و کعبه باشد. متاسفانه برادران اهل سنت چون نمي توانند با دليل ومدرک معتبر بر شيعه اشکال بگيرند سعي در تحريف روايات واقوال علماي شيعه کرده وآنها را به صورت گزينشي مطرح مي نمايند . در باب مذکور که در کتاب شريف وسائل الشيعه آمده است خود معناي رو به قبر نماز خواندن را مطرح نموده است: کاش مستشکل محترم خود عنوان باب را ملاحظه مي فرمودند : 69 - باب استحباب كثرة الصلاة عند قبر الحسين ( عليه السلام ) فرضا ونفلا عند رأسه وخلفه وسائل الشيعة (آل البيت) - الحر العاملي - ج 14 - ص 517 - 521 باب مستحب بودن زياد نماز خواندن در کنار قبر امام حسين عليه السلام چه نماز واجب وچه نماز مستحب در کنار سر حضرت ( نه رو به قبر حضرت ) يا در پشت حضرت
ادامه مطلب را بخوانید... . ادامه مطلب برچسبها: از محمدبن صالح العثيمين عالم معاصر وهابيون سوال شده : ادامه مطلب را نیز بخوانید... .
ادامه مطلب برچسبها: فتواي عجيب ديگري از ابن تيميه ابن تيميه، رهبر و بنيانگذار وهابيت، براي پيروانش، فتاواي عجيب و خنده آوري را از خود به يادگار گذاشته است.
او در يكي از فتاواي خود در كتاب «الفتاوي الكبري»، خلوت كردن و تنها نشستن با ميمون را نيز حرام دانسته است.
متن فتواي اين شيخ، امام، و علامه بدين شرح است:
وتحرم الخلوة بغير محرم ولو بحيوان يشتهي المرأة أو تشتهيه كالقرد.
خلوت كردن با نامحرم، حرام است؛ هرچند آن نامحرم حيواني همانند ميمون باشد، كه به آن زن از روي شهوت متمايل شود و يا زن نسبت به او تحريك شود.
الحراني ، شيخ الإسلام أبي العباس تقي الدين أحمد بن عبد الحليم ابن تيمية، (متوفاي728 هـ)، الفتاوى الكبرى ، ج4، ص528، تحقيق : قدم له حسنين محمد مخلوف، دار النشر : دار المعرفة - بيروت ،
ادامه مطلب را نیز بخوانید ... . ادامه مطلب برچسبها: شيخ مقبل بن هادي الوادعي عالم نامدار وهابيت در کتاب تحفة المجيب مينويسد: السوال10- ما حکم اقتناء التلفاز و النظر اليه لاجل معرفه الاخبار؟!
الجواب-لا يجوز من اجل الصوره و اجل ما يحصل فيه من الفجور و الفسوق و تعليم السرقه... سؤال شماره 10: حکم روشن کردن و نگاه کردن به تلويزيون به منظور آگاهي از اخبار چيست؟ پاسخ: جايز نيست . به خاطر (حرمت) تصوير سازي و به خاطر فسق و فجوري که از آن حاصل ميشود و به خاطر ياد دادن دزدي و .... ************* يکي نيست به اين وهابي بگويد که تلويزيون فقط استفاده حرام ندارد، اين شما و اطرافيان شما هستند که از تلويزيون فقط استفاده هاي زشت و حرام ميکنند. با همين تلويزيون ميشود شبکه ولايت و برنامه کلمه طيبه را ديد. ادامه مطلب برچسبها: |